Wiedza w "pigułce" na temat pisania skutecznych listów motywacyjnych

List motywacyjny – sprzedawca

List motywacyjny może być dla niejednej osoby kluczem do sukcesu. Istnieją ogólne zasady – jak pisać list motywacyjny. Jednak tak naprawdę każdy list należy napisać inaczej. Każde stanowisko i każdy zawód wymaga innego podejścia. Zastanówmy się zatem jak napisać list motywacyjny na stanowisko sprzedawcy.

Sprzedawca – fajny zawód

Sprzedawca to zawód bardzo popularny. Jest bowiem duże zapotrzebowanie na tego typu profesję. Sprzedawcy są potrzebni w supermarketach, galeriach handlowych, osiedlowych spożywczakach, eleganckich butikach, sklepach z zabawkami… Są również sprzedawcy bezpośredni, zwani powszechnie akwizytorami. Zawód ten zapewnia kontakt z ludźmi i w większości przypadków nie jest zbyt ciężki.

Jeśli i ty pragniesz zostać sprzedawcą, musisz złożyć list motywacyjny i CV w odpowiedniej firmie, sklepie. Niektórzy twierdzą, że wystarczy tylko CV ale złożenie obu dokumentów, nawet jeśli nie jest to wymagane świadczy o zaangażowaniu, które niewątpliwie jest potrzebne w zawodzie sprzedawcy.

Czy masz cechy sprzedawcy?

Zanim napiszesz list motywacyjny, zastanów się jakie cechy przydatne w zawodzie sprzedawcy ty posiadasz. Pozwoli ci to poczuć się pewnym siebie podczas pisania dokumentu i na rozmowie kwalifikacyjnej.

A więc w zawodzie ekspedienta przydają się następujące cechy: umiejętność przekonywania, miła aparycja, kultura, bystrość, komunikatywność, samodzielność, umiejętność prowadzenia rozmowy, cierpliwość w stosunku do klientów, zaangażowanie, pracowitość.

Sprzedawca powinien też być miły i grzeczny. Musi też być dokładny aby nie pomylić się w rachunkach i wydawaniu pieniędzy.

A teraz zastanów się które z tych cech posiadasz i koniecznie uwzględnij je w liście motywacyjnym. Nie warto tutaj oszukiwać, ponieważ wszystko i tak wyda się na rozmowie kwalifikacyjnej.

Piszemy list

List motywacyjny składa się z trzech części. Pierwsza część powinna mówić o twojej motywacji do napisania listu (np. chęć kontaktu z ludźmi).

Rozwinięcie to wyeksponowanie swoich cech i przedstawienie ich z punktu widzenia sprzedawcy (np. twoja umiejętność perswazji może przyczynić się do zwiększenia zysków firmy).

List motywacyjny kończy się wyrażeniem chęci rozmowy kwalifikacyjnej i podpisem. Nie zapominaj o klauzuli o prywatności.

Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes